ABN AMRO Creditcard Online
 
 
Veel gestelde vragen
*
Aanmelden!Inloggen
1 Aanvraag 7 Faciliteiten en Voorwaarden 13 Rekeningoverzicht
2 Acceptatie 8 Incasso 14 Replacement card
3 Betwiste transactie 9 Internet 15 Transactiekosten
4 Beschadiging 10 Kaart opzeggen 16 Verlenging
5 Bestedings-ruimte 11 Kaartbijdrage 17 Verlies & Diefstal
6 Betalen 12 Pincode 18 Wijzigen gegevens

1 Aanvraag

Ik heb een ABN AMRO Credit Card aangevraagd. Hoe lang duurt het voordat ik deze in mijn bezit heb?
Wat is de geldigheidsduur van mijn ABN AMRO Credit Card?
Hoe kan ik de ABN AMRO Credit Card aanvragen?
Hoe wordt de ABN AMRO Credit Card verzonden?
Hoe kan ik mijn ABN AMRO Credit Card activeren?

Ik heb een ABN AMRO Credit Card aangevraagd. Hoe lang duurt het voordat ik deze in mijn bezit heb?

Het duurt ongeveer 7 werkdagen voordat u uw zakelijke ABN AMRO Credit Card in uw bezit heeft.

Terug naar top

Wat is de geldigheidsduur van mijn ABN AMRO Credit Card?

De geldigheidsduur van uw ABN AMRO Credit Card bedraagt 3 jaar en verstrijkt op de laatste dag van de maand. Deze datum (de maand en het jaar) staat op uw credit card vermeld.

Terug naar top

Hoe kan ik de ABN AMRO Credit Card aanvragen?

U kunt een aanvraagformulier opvragen via ABN AMRO Bank (accountmanager/ relatie manager etc)

Terug naar top

Hoe wordt de ABN AMRO Credit Card verzonden?

Uw nieuwe zakelijke ABN AMRO Credit Card wordt geblokkeerd verzonden naar uw zakelijk adres.

Terug naar top

Hoe kan ik mijn ABN AMRO Credit Card activeren?

Op het aanvraagformulier heeft u een unieke activeringscode opgegeven welke u gebruikt voor het telefonisch activeren van uw creditcard. Voor telefonisch activeren belt u het telefoonnummer +31 (0) 342 429 004. Houd hierbij uw creditcard en activeringscode bij de hand. U volgt de telefonische instructie op en uw creditcard wordt onmiddellijk geactiveerd.

Terug naar top

2 Acceptatie

Wat is een CVC-code?
Waar kan ik met mijn ABN AMRO Credit Card betalen?
Wat moet ik doen als mijn credit card niet wordt geaccepteerd?
Wat moet ik doen als mijn credit card niet wordt geaccepteerd in het buitenland?
Waarom wordt mijn betaling afgewezen?
Kan ik geld opnemen met mijn credit card?
Waar kan ik geld opnemen met mijn credit card?

Wat is een CVC-code?

De CVC (Card Validation Code) is een uniek nummer dat verbonden is aan uw ABN AMRO Credit Card nummer. Deze driecijferige code vindt u op de achterkant van uw zakelijke ABN AMRO Credit Card. Op de handtekeningstrook is het volledige kaartnummer leesbaar (of alleen de laatste vier cijfers), rechts hiervan ziet u de driecijferige CVC. Als extra veiligheidscontrole kan bij telefonische, schriftelijke of internetbetalingen om deze code worden gevraagd.

Terug naar top

Waar kan ik met mijn ABN AMRO Credit Card betalen?

Wereldwijd kunt u bij meer dan 23 miljoen adressen met uw credit card terecht. U herkent de accepterende bedrijven aan het MasterCard-logo. U kunt met uw MasterCard ook veilig betalen op internet.

Terug naar top

Wat moet ik doen als mijn credit card niet wordt geaccepteerd?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw betaling niet wordt geaccepteerd. Wij adviseren u contact op te nemen met ABN AMRO Creditcard Services, telefoonnummer +31 (0) 342 429 004. Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Terug naar top

Wat moet ik doen als mijn credit card niet wordt geaccepteerd in het buitenland?

Wanneer u in het buitenland problemen heeft met uw zakelijke ABN AMRO Credit Card raden wij u aan om in eerste instantie contact op te nemen met ABN AMRO Creditcard Services via het telefoonnummer +31 (0) 342 429 004. Eventueel kunt u een beroep doen op MasterCard Global Service; een wereldwijd netwerk van gratis hulptelefoonnummers. MasterCard Global Service helpt u direct of verbindt u gratis door met ABN AMRO Creditcard Services. U vindt de nummers op nagenoeg alle luchthavens en stations, bij hotels, in het telefoonboek en via de lokale inlichtingendienst. Of kijk op MasterCard.com

Terug naar top

Waarom wordt mijn betaling afgewezen?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw betaling niet wordt geaccepteerd. Wij adviseren u contact op te nemen met ABN AMRO Creditcard Services, telefoonnummer +31 (0) 342 429 004. Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Terug naar top

Kan ik geld opnemen met mijn credit card?

Met uw zakelijke ABN AMRO Credit Card en pincode kunt u wereldwijd contant geld opnemen bij ruim 800.000 geldautomaten, waarvan er meer dan 7.000 in Nederland zijn gevestigd.

Terug naar top

Waar kan ik geld opnemen met mijn credit card?

Met uw zakelijke ABN AMRO Credit Card en pincode kunt u wereldwijd contant geld opnemen bij ruim 800.000 geldautomaten, waarvan er meer dan 7.000 in Nederland zijn gevestigd. U kunt met uw MasterCard ook contant geld opnemen aan de balie van een groot aantal banken. In binnen- en buitenland. U heeft dan geen pincode nodig. Wel zal men u een legitimatiebewijs vragen. Ook veel wisselkantoren en cashbalies (bijvoorbeeld alle kantoren van Thomas Cook) bieden u deze faciliteit. Ze zijn te herkennen aan het MasterCard-logo op de deur.

Terug naar top

3 Betwiste transactie

Ik heb een onbekende / dubbele / te hoge / onterechte afschrijving op mijn rekeningoverzicht, wat moet ik doen?

Ik heb een onbekende / dubbele / te hoge / onterechte afschrijving op mijn rekeningoverzicht, wat moet ik doen?

Voor vragen over boekingen op uw rekeningoverzicht, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met ABN AMRO Creditcard Services, telefoonnummer +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

4 Beschadiging

Wat moet ik doen als mijn credit card beschadigd is?
Zijn er kosten verbonden aan het vervangen van een beschadigde credit card?

Wat moet ik doen als mijn credit card beschadigd is?

Wij adviseren u telefonisch contact op te nemen met ABN AMRO Creditcard Services, telefoonnummer +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

Zijn er kosten verbonden aan het vervangen van een beschadigde credit card?

Ja, voor het vervangen van een zakelijke ABN AMRO Credit Card wordt EUR 10,-- in rekening gebracht.

Terug naar top

5 Bestedings-ruimte

Wat moet ik doen als mijn bestedingslimiet is bereikt?
Kan ik de bestedingslimiet laten verhogen?
Hoeveel mag ik met mijn credit card uitgeven?
Wie bepaalt de bestedingslimiet?
Kan ik een extra storting doen op mijn creditcard om zo meer betalingen te kunnen verrichten?

Wat moet ik doen als mijn bestedingslimiet is bereikt?

Voor een (tijdelijke) verhoging van uw bestedingslimiet kunt u contact opnemen met ABN AMRO Bank kantoor.

Terug naar top

Kan ik de bestedingslimiet laten verhogen?

Voor een (tijdelijke) verhoging van uw bestedingslimiet kunt u contact opnemen met ABN AMRO Bank kantoor.

Terug naar top

Hoeveel mag ik met mijn credit card uitgeven?

Uw zakelijke ABN AMRO Credit Card heeft een bestedingsruimte op maandbasis. Deze is vastgesteld door uw werkgever. De hoogte van uw bestedingsruimte kunt u terugvinden op uw rekeningoverzicht.

Terug naar top

Wie bepaalt de bestedingslimiet?

De bestedingsruimte op uw ABN AMRO Credit Card wordt vastgesteld door uw werkgever.

Terug naar top

Kan ik een extra storting doen op mijn creditcard om zo meer betalingen te kunnen verrichten?

Nee, dit is niet mogelijk. Het is wel mogelijk om de bestedingslimiet op uw creditcard tijdelijk te verhogen. Voor een tijdelijke limietverhoging neemt u contact op met uw ABN AMRO Bank kantoor.

Terug naar top

6 Betalen

Wat is een CVC-code?
Waar kan ik met mijn ABN AMRO Credit Card betalen?
Wat moet ik doen als mijn ABN AMRO Credit Card niet wordt geaccepteerd?
Kan ik geld opnemen met mijn credit card?

Wat is een CVC-code?

De CVC (Card Validation Code) is een uniek nummer dat verbonden is aan uw ABN AMRO Credit Card nummer. Deze driecijferige code vindt u op de achterkant van uw zakelijke ABN AMRO Credit Card. Op de handtekeningstrook is het volledige kaartnummer leesbaar (of alleen de laatste vier cijfers), rechts hiervan ziet u de driecijferige CVC. Als extra veiligheidscontrole kan bij telefonische, schriftelijke of internetbetalingen om deze code worden gevraagd.

Terug naar top

Waar kan ik met mijn ABN AMRO Credit Card betalen?

Wereldwijd kunt u bij meer dan 23 miljoen adressen met uw credit card terecht. U herkent de accepterende bedrijven aan het MasterCard-logo. U kunt met uw MasterCard ook veilig betalen op internet.

Terug naar top

Wat moet ik doen als mijn ABN AMRO Credit Card niet wordt geaccepteerd?

Wanneer u in het buitenland problemen heeft met uw zakelijke ABN AMRO Credit Card raden wij u aan om in eerste instantie contact op te nemen met ABN AMRO Creditcard Services via het telefoonnummer +31 (0) 342 429 004. Eventueel kunt u een beroep doen op MasterCard Global Service; een wereldwijd netwerk van gratis hulptelefoonnummers. MasterCard Global Service helpt u direct of verbindt u gratis door met ABN AMRO Creditcard Services. U vindt de nummers op nagenoeg alle luchthavens en stations, bij hotels, in het telefoonboek en via de lokale inlichtingendienst. Of kijk op MasterCard.com

Terug naar top

Kan ik geld opnemen met mijn credit card?

Met uw zakelijke ABN AMRO Credit Card en pincode kunt u wereldwijd contant geld opnemen bij ruim 800.000 geldautomaten, waarvan er meer dan 7.000 in Nederland zijn gevestigd.

Terug naar top

7 Faciliteiten en Voorwaarden

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?
Wat houdt MasterCard Global Service in?

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?

Dit zijn de voorwaarden die gekoppeld zijn aan de credit card en het gebruik ervan. Met het ondertekenen van de aanvraag voor een zakelijke ABN AMRO Credit Card of het zetten van uw handtekening achterop uw credit card verklaart u zich akkoord zich met deze voorwaarden. U kunt de algemene voorwaarden bekijken op www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/creditcards/kenmerken.html.

Terug naar top

Wat houdt MasterCard Global Service in?

Wanneer u in het buitenland problemen heeft met uw zakelijke ABN AMRO Credit Card raden wij u aan om in eerste instantie contact op te nemen met ABN AMRO Creditcard Services via het telefoonnummer +31 (0) 342 429 004. Eventueel kunt u een beroep doen op MasterCard Global Service; een wereldwijd netwerk van gratis hulptelefoonnummers. MasterCard Global Service helpt u direct of verbindt u gratis door met ABN AMRO Creditcard Services. U vindt de nummers op nagenoeg alle luchthavens en stations, bij hotels, in het telefoonboek en via de lokale inlichtingendienst. Of kijk op MasterCard.com

Terug naar top

8 Incasso

Welk bedrag wordt automatisch van mijn rekening afgeschreven?
Wanneer worden mijn credit card-betalingen afgeschreven?
Hoe wordt er geïncasseerd?
Ik heb een onbekende / dubbele / te hoge / onterechte afschrijving op mijn rekeningoverzicht, wat moet ik doen?

Welk bedrag wordt automatisch van mijn rekening afgeschreven?

Op uw rekening overzicht staat aangegeven welk bedrag van uw rekening zal worden geïncasseerd.

Terug naar top

Wanneer worden mijn credit card-betalingen afgeschreven?

De incasso wordt 2 tot 5 dagen na de printdatum van het rekeningoverzicht van uw rekening afgeschreven.

Terug naar top

Hoe wordt er geïncasseerd?

Het op uw rekeningoverzicht vermelde bedrag wordt automatisch geïncasseerd van uw bank- of girorekening.

Terug naar top

Ik heb een onbekende / dubbele / te hoge / onterechte afschrijving op mijn rekeningoverzicht, wat moet ik doen?

Voor vragen over boekingen op uw rekeningoverzicht, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met ABN AMRO Creditcard Services, telefoonnummer +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

9 Internet

Kan ik met mijn credit card betalen op internet?
Wat is een CVC-code?
Ik heb een maandelijks terugkerende internetbetaling waar ik geen opdracht voor heb gegeven. Wat moet ik doen?
Ik wil een op internet afgesloten abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?
Wat moet ik doen als ik een abonnement op een internetsite heb opgezegd, maar nog steeds wordt belast?

Kan ik met mijn credit card betalen op internet?

U kunt met uw credit card betalen op internet bij bedrijven die aangeven MasterCard te accepteren.

Terug naar top

Wat is een CVC-code?

De CVC (Card Validation Code) is een uniek nummer dat verbonden is aan uw ABN AMRO Credit Card nummer. Deze driecijferige code vindt u op de achterkant van uw zakelijke ABN AMRO Credit Card. Op de handtekeningstrook is het volledige kaartnummer leesbaar (of alleen de laatste vier cijfers), rechts hiervan ziet u de driecijferige CVC. Als extra veiligheidscontrole kan bij telefonische, schriftelijke of internetbetalingen om deze code worden gevraagd.

Terug naar top

Ik heb een maandelijks terugkerende internetbetaling waar ik geen opdracht voor heb gegeven. Wat moet ik doen?

Op het internet worden vaak proefabonnementen op sites aangeboden, die volgens de voorwaarden van het bedrijf automatisch omgezet worden in een betaald abonnement. Waarschijnlijk bent u via internet een abonnement op een soortgelijke site aangegaan. Wij adviseren u hierover rechtstreeks contact op te nemen met het bedrijf in kwestie. Zij kunnen u hierover nader informeren en de overeenkomst op uw verzoek annuleren.

Terug naar top

Ik wil een op internet afgesloten abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?

U kunt uw abonnement opzeggen zoals in de voorwaarden door het bedrijf waar het abonnement is aangegaan, vermeld staat. Meestal houdt dit in dat u een e-mail kunt sturen naar het bedrijf, waarin u vermeldt:

  • uw kaartnummer,
  • naam van het bedrijf op uw rekeningoverzicht en
  • het bedrag in de buitenlandse valuta.

Bewaart u dit bewijs van opzegging goed. Ook is het mogelijk om via zogenaamde 'cancellation-sites' uw abonnement op te zeggen. In dit geval adviseren wij u om het volledig door u ingevulde formulier uit te printen en vervolgens te bewaren.

Terug naar top

Wat moet ik doen als ik een abonnement op een internetsite heb opgezegd, maar nog steeds wordt belast?

Voor vragen over transacties op uw rekeningoverzicht, kunt u het beste contact opnemen met ABN AMRO Creditcard Services via telefoon +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

10 Kaart opzeggen

Hoe kan ik mijn credit card opzeggen?
Wanneer kan ik mijn credit card opzeggen?
Zijn er kosten verbonden aan het opzeggen van mijn credit card?

Hoe kan ik mijn credit card opzeggen?

U dient uw credit card minimaal twee maanden voor de maand in de vervaldatum op uw credit card op te zeggen. U dient uw kaart op te zeggen via uw ABN AMRO Bank kantoor. Zegt u later op dan de aangegeven termijn, dan wordt de jaarlijkse kaartbijdrage in rekening gebracht. Hierover kunt u geen restitutie ontvangen.

Terug naar top

Wanneer kan ik mijn credit card opzeggen?

U dient uw credit card minimaal twee maanden voor de maand in de vervaldatum op uw credit card schriftelijk op te zeggen. Als de vervaldatum op uw credit card bijvoorbeeld 11/09 (november 2009) is, dan dient de annuleringsopdracht, via uw ABN AMRO Bank kantoor, voor 1 oktober 2009 binnen te zijn. De credit card zelf is dan nog te gebruiken tot en met de laatste dag van de vervalmaand. Hierna kunt u de credit card alsnog doorgeknipt retourneren.
Zegt u later op dan de aangegeven termijn, dan wordt de jaarlijkse kaartbijdrage in rekening gebracht. Hierover kunt u geen restitutie ontvangen.

Terug naar top

Zijn er kosten verbonden aan het opzeggen van mijn credit card?

Aan het opzeggen van uw credit card zijn geen kosten verbonden. Bij niet tijdige opzegging wordt de jaarlijkse kaartbijdrage in rekening gebracht. Hierover kunt u geen restitutie ontvangen.

Terug naar top

11 Kaartbijdrage

Wat is de jaarlijkse kaartbijdrage van mijn credit card?
Ik heb mijn credit card geannuleerd, maar de kaartbijdrage is toch afgeschreven. Hoe kan dat?
Waarvoor betaal ik kaartbijdrage?
Wanneer betaal ik kaartbijdrage?

Wat is de jaarlijkse kaartbijdrage van mijn credit card?

De kaartbijdrage voor de zakelijke ABN AMRO Business Card is EUR 25 per jaar

Terug naar top

Ik heb mijn credit card geannuleerd, maar de kaartbijdrage is toch afgeschreven. Hoe kan dat?

Minimaal twee maanden voor de vervalmaand op uw credit card dient u, via uw ABN AMRO Bank kantoor de opdracht te geven uw credit card te annuleren. Bij niet tijdige opzegging wordt de jaarlijkse kaartbijdrage aan u in rekening gebracht en kunt u geen aanspraak maken op restitutie.

Terug naar top

Waarvoor betaal ik kaartbijdrage?

De kaartbijdrage is het bedrag dat u jaarlijks voor uw credit card betaalt, zodat u gebruik kunt maken van de betaalmogelijkheden en faciliteiten.

Terug naar top

Wanneer betaal ik kaartbijdrage?

U betaalt jaarlijks de kaartbijdrage. Deze wordt automatisch in rekening gebracht in de maand waarin uw credit card werd uitgegeven. Deze maand staat op uw credit card vermeld. De kaartbijdrage kunt u terugvinden op uw rekeningoverzicht.

Terug naar top

12 Pincode

Wat moet ik doen als ik mijn pincode ben vergeten?
Wat moet ik doen als ik mijn pincode verkeerd heb ingetoetst en mijn credit card is ingenomen?
Wat kost een pincode?
Zit er een pincode op mijn credit card?
Wat kan ik met de pincode doen?
Kan ik de pincode zelf kiezen?
Hoe vraag ik een pincode aan op mijn credit card?
Hoe wordt de pincode verstuurd?
Hoe lang duurt het voordat ik de pincode in mijn bezit heb?

Wat moet ik doen als ik mijn pincode ben vergeten?

U kunt telefonisch een verzoek doen voor het herverzenden van uw pincode via +31 (0) 342 429 004. Let op: Uw pincode wordt verstuurd naar het bij ons geregistreerde adres. Het is vanuit veiligheidsoverwegingen niet mogelijk deze pincode op een ander adres af te leveren.

Terug naar top

Wat moet ik doen als ik mijn pincode verkeerd heb ingetoetst en mijn credit card is ingenomen?

Als uw pincode driemaal foutief is ingetoetst (achtereen of verspreid over een langere periode) dan wordt uw kaart ingeslikt door de geldautomaat. In dat geval dient u contact op te nemen met ABN AMRO Creditcard Services via telefoonnummer +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

Wat kost een pincode?

Aan het aanvragen van een pincode zijn geen kosten verbonden.

Terug naar top

Zit er een pincode op mijn credit card?

Er wordt standaard een pincode uitgegeven op uw credit card. Indien u uw pincode bent vergeten dan kunt u telefonisch een verzoek doen voor het herverzenden van uw pincode via +31 (0) 342 429 004. Let op: Uw pincode wordt verstuurd naar het bij ons geregistreerde adres. Het is vanuit veiligheidsoverwegingen niet mogelijk deze pincode op een ander adres af te leveren.

Terug naar top

Wat kan ik met de pincode doen?

De chip op uw ABN AMRO Credit Card zal in de komende jaren de functie van de magnetische strip op de achterkant van uw creditcard overnemen. U hoeft dan niet meer te betalen met het zetten van een handtekening, maar kunt uw pincode intoetsen. Daarmee wordt de veiligheid van uw creditcard verhoogd. Daarnaast kunt u met uw ABN AMRO Credit Card en pincode kunt u wereldwijd contant geld opnemen bij ruim 800.000 geldautomaten, waarvan er bijna 7.000 in Nederland zijn gevestigd.

Terug naar top

Kan ik de pincode zelf kiezen?

De pincode wordt vastgesteld aan de hand van uw unieke kaartnummer. U kunt de pincode daarom niet zelf kiezen.

Terug naar top

Hoe vraag ik een pincode aan op mijn credit card?

Er wordt standaard een pincode uitgegeven op uw credit card. Indien u uw pincode bent vergeten dan kunt u telefonisch een verzoek doen voor het herverzenden van uw pincode via +31 (0) 342 429 004. Let op: Uw pincode wordt verstuurd naar het bij ons geregistreerde adres. Het is vanuit veiligheidsoverwegingen niet mogelijk deze pincode op een ander adres af te leveren.

Terug naar top

Hoe wordt de pincode verstuurd?

Uw pincode wordt naar het bij ons geregistreerd adres gestuurd, dit zal in veel gevallen uw bedrijfsadres zijn.

Terug naar top

Hoe lang duurt het voordat ik de pincode in mijn bezit heb?

Na ontvangst van uw aanvraag voor een vervangende pincode duurt het ongeveer 5 werkdagen voordat u deze in uw bezit heeft.

Terug naar top

13 Rekeningoverzicht

Wat moet ik doen als ik mijn rekeningoverzicht niet heb ontvangen?
Kan ik een kopie rekeningoverzicht ontvangen?
Wat kost een kopie rekeningoverzicht?
Wat voor informatie staat er op mijn rekeningoverzicht?
Wanneer ontvang ik mijn rekeningoverzicht?
Hoeveel dagen zitten er tussen het verzenden van een rekeningoverzicht en de incassodatum?
Ik heb een tegoed op mijn rekeningoverzicht, hoe wordt dit verrekend?
Ik heb een onbekende/dubbele/te hoge/onterechte afschrijving op mijn rekeningoverzicht, wat moet ik doen?
Kan ik vervroegd mijn rekeningoverzicht ontvangen?

Wat moet ik doen als ik mijn rekeningoverzicht niet heb ontvangen?

U kunt via ABN AMRO Creditcard Online inzicht krijgen in uw creditcard rekeningoverzichten. Voor een kopie kunt u telefonisch contact opnemen met ABN AMRO Creditcard Services via telefoonnummer +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

Kan ik een kopie rekeningoverzicht ontvangen?

U kunt hiertoe telefonisch een verzoek indienen bij ABN AMRO Creditcard Services via telefoonnummer +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

Wat kost een kopie rekeningoverzicht?

Er kunnen kosten in rekening worden gebracht voor het aanvragen van een papieren kopie van uw rekeningoverzicht. Het bekijken en downloaden van een rekeningoverzicht via Internet is gratis.

Terug naar top

Wat voor informatie staat er op mijn rekeningoverzicht?

Op uw rekeningoverzicht vindt u de betalingen terug die u in de afgelopen periode met uw MasterCard heeft verricht. Ook vind u een overzicht van de belangrijkste gegevens van uw creditcard zoals bestedingsruimte, en vervaldatum van de betalingen.

Terug naar top

Wanneer ontvang ik mijn rekeningoverzicht?

U ontvangt uw rekeningoverzicht op maandelijkse basis op de met uw bedrijf afgesproken datum.

Terug naar top

Hoeveel dagen zitten er tussen het verzenden van een rekeningoverzicht en de incassodatum?

Er zitten drie tot vijf dagen tussen de datum van het printen en verzenden van het rekeningoverzicht en de incassodatum.

Terug naar top

Ik heb een tegoed op mijn rekeningoverzicht, hoe wordt dit verrekend?

Het tegoed op uw rekeningoverzicht zal worden verrekend met lopende/ toekomstige uitgaven.

Terug naar top

Ik heb een onbekende/dubbele/te hoge/onterechte afschrijving op mijn rekeningoverzicht, wat moet ik doen?

Voor vragen over boekingen op uw rekeningoverzicht, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met ABN AMRO Creditcard Services, telefoonnummer +31 (0) 342 429 004.

Terug naar top

Kan ik vervroegd mijn rekeningoverzicht ontvangen?

De rekeningoverzichten worden maandelijks op een vaste datum verstuurd. Het is daarom niet mogelijk om een tussentijds of vervroegd rekeningoverzicht te ontvangen.

Terug naar top

14 Replacement Card

Wat is een Emergency Replacement Card?
Hoe lang is een Emergency Replacement Card geldig?
Hoe wordt de Emergency Replacement Card verzonden?
Hoe ziet een Emergency Replacement Card eruit?
Blijft mijn kaartnummer gelijk?

Wat is een Emergency Replacement Card?

In noodsituaties in het buitenland kan uw credit card tijdelijk vervangen worden door een zogenaamde 'Emergency Replacement Card' (bijvoorbeeld bij verlies of diefstal van uw credit card in het buitenland). U kunt met deze 'nood-credit card' gewoon betalen. Het is echter niet mogelijk om met deze kaart geld op te nemen uit aangesloten geldautomaten.

De kosten voor het verstrekken van een Emergency Replacement Card bedragen EUR 90.

Terug naar top

Hoe lang is een Emergency Replacement Card geldig?

De Emergency Replacement Card is 1 jaar geldig. Hierna wordt deze automatisch vervangen door een nieuwe credit card. Het kaartnummer van deze kaart blijft gelijk aan dat van de Emergency Replacement Card. Aan het verstrekken van een Emergency Replacement Card zijn kosten verbonden.

Terug naar top

Hoe wordt de Emergency Replacement Card verzonden?

De emergency replacement card wordt per koerier afgeleverd op het met uw afgesproken adres binnen 24 tot 48 uur. Let op: Er kunnen in sommige landen beperkingen gelden met betrekking tot afleverlocaties.

Terug naar top

Hoe ziet een Emergency Replacement Card eruit?

Omdat het hier om een 'nood-credit card' gaat heeft de Emergency Replacement Card een ander uiterlijk. Op de credit card staat bijvoorbeeld dat het om een Emercengy Replacement Card gaat. Op deze card kan geen pincode worden uitgegeven voor het opnemen van geld uit geldautomaten.

De kosten voor het verstrekken van een Emergency Replacement Card bedragen EUR 90.

Terug naar top

Blijft mijn kaartnummer gelijk?

Nee. Een Emergency Replacement Card kan alleen worden uitgegeven na blokkade van uw oorspronkelijke credit card. Hierdoor krijgt de Emergency Replacement Card een ander kaartnummer.

Terug naar top

15 Transactiekosten

Wat zijn transactiekosten?
Wanneer betaal ik transactiekosten?

Wat zijn transactiekosten?

Dit zijn kosten die voor een bepaalde transactie in rekening worden gebracht. De volgende transactiekosten worden in rekening gebracht.

Geldopname bij een geldautomaat: EUR 4,50 per transactie.
Geldopname bij balie: 3% met een minimum van EUR 4,50 per transactie.

Betalingen met uw ABN AMRO Credit Card zijn wereldwijd gratis.

Terug naar top

Voor geldopname met uw credit card in binnen- of buitenland worden verwerkingskosten in rekening gebracht. Voor een geldopname bij een geldautomaat betaalt u EUR 4,50, voor een geldopname aan de balie betaalt u 3% over het opgenomen bedrag met een minimum van EUR 4,50 per transactie.

Terug naar top

16 Verlenging

Wanneer wordt mijn credit card verlengd?
Blijft mijn kaartnummer gelijk?
Hoe kom ik in het bezit van een verlengde credit card?
Kan mijn credit card eerder verlengd worden?
Wat moet ik doen als ik mijn credit card niet wil laten verlengen?

Wanneer wordt mijn credit card verlengd?

Uw credit card wordt automatisch verlengd in de maand voorafgaande aan de vervaldatum op uw credit card.

Terug naar top

Blijft mijn kaartnummer gelijk?

Ja, uw kaartnummer en eventuele pincode blijven op uw verlengde credit card gelijk aan uw huidige credit card.

Terug naar top

Hoe kom ik in het bezit van een verlengde credit card?

Uw zakelijke ABN AMRO Credit Card wordt automatisch, in de maand voorafgaand aan de vervaldatum, naar het bij ons geregistreerd adres gestuurd, dit zal in veel gevallen uw bedrijfsadres zijn.

Terug naar top

Kan mijn credit card eerder verlengd worden?

Als uw credit card bijvoorbeeld zou komen te vervallen tijdens een buitenlandse zakenreis, dan kunt u vooraf vragen om een zogenaamde 'vervroegde verlenging'.

Terug naar top

Wat moet ik doen als ik mijn credit card niet wil laten verlengen?

Indien u uw ABN AMRO Credit Card niet wilt laten verlengen dan dient u deze minimaal twee maanden voor de maand in de vervaldatum op uw credit card op te zeggen. U dient uw kaart op te zeggen via uw ABN AMRO Bank kantoor. Zegt u later op dan de aangegeven termijn, dan wordt uw kaart verlengt en de jaarlijkse kaartbijdrage in rekening gebracht. Hierover kunt u geen restitutie ontvangen.

Terug naar top

17 Verlies & Diefstal

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn kaart?
Blijft het kaartnummer van de nieuwe credit card, na blokkering van de oude, gelijk?
Wat is het eigen risico in geval van verlies of diefstal?
Zijn er kosten verbonden aan het blokkeren van een credit card?

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn kaart?

Meld verlies of diefstal van uw ABN AMRO Credit Card altijd direct bij ABN AMRO Creditcard Services via telefoonnummer +31 (0) 342 429 004. Uw credit card wordt dan direct geblokkeerd. Deze afdeling is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. U kunt dit nummer vanuit het buitenland ook 'collect' (gratis) bellen. Doe vervolgens altijd aangifte bij de politie, ook in het buitenland. Vraag altijd om een kopie van de aangifte.

Terug naar top

Blijft het kaartnummer van de nieuwe credit card, na blokkering van de oude, gelijk?

Nee, de nieuwe credit card krijgt een nieuw kaartnummer. U krijgt tevens een nieuwe pincode toegestuurd.

Terug naar top

Wat is het eigen risico in geval van verlies of diefstal?

Er is geen eigen risico in geval van verlies of diefstal. Mocht er van uw kant sprake zijn geweest van nalatigheid, dan gelden andere regels. Deze treft u aan in de Algemene Voorwaarden.

Terug naar top

Zijn er kosten verbonden aan het blokkeren van een credit card?

Nee, aan het blokkeren van een credit card zijn geen kosten verbonden.

Terug naar top

18 Wijzigen gegevens

Hoe wijzig ik mijn adres?
Hoe wijzig ik het bank- of girorekeningnummer dat aan mijn credit card gekoppeld staat?
Hoe wijzig ik mijn naam op mijn credit card?

Hoe wijzig ik mijn adres?

U dient een adreswijziging door te geven via uw ABN AMRO Bank kantoor.

Terug naar top

Hoe wijzig ik het bank- of girorekeningnummer dat aan mijn credit card gekoppeld staat?

U dient een wijziging in uw bank- of girorekeningnummer door te geven via uw ABN AMRO Bank kantoor.

Terug naar top

Hoe wijzig ik mijn naam op mijn credit card?

U dient een naamswijziging door te geven via uw ABN AMRO Bank kantoor.

Terug naar top